KÚPTE SI PNEUMATIKY SO ZĽAVOU!
Pri prezutí v sieti pneuservisov PNEUSERVISONLINE ušetríte cenu dopravy a dobierky!

Pri prezutí v sieti pneuservisov PNEUSERVISONLINE ušetríte cenu dopravy a dobierky!

Objednávky cez e-shop sú cenovo zvýhodnené oproti klasickému nákupu v predajni!

Objednávky cez e-shop sú cenovo zvýhodnené oproti klasickému nákupu v predajni!

Mýty o zimných pneumatikách

Mýtus 1: Sú drahé

Pravda: Na dvoch sadách najazdíme rovnaký počet km. Jazdíme bezpečnejšie ak jedna z tých sád je zimná a striedam ich podľa ročného obdobia. Náklady na 1Km mám rovnaké.

Mýtus 2: Treba ich len na snehu

Pravda: Zimné pneumatiky zvyšujú bezpečnosť jazdy pri nízkej teplote v akýchkoľvek poveternostných podmienkach, teda aj na suchej vozovke. Používať by sa mali hneď ako teplota klesne pod 7 °C.

Mýtus 3: Hĺbka dezénu je nepodstatná

Pravda: Čím hlbší je dezén, tým majú pneumatiky na zimných vozovkách lepšie vlastnosti. Nezávisle od legislatívy sa preto odporúča, aby zimné pneumatiky mali minimálnu hĺbku 4 mm.

Mýtus 4: Sú nepohodlné

Pravda: Pri moderných pneumatikách väčšina užívateľov nepocíti žiadne rozdiely v komforte. Dokonca aj pri vysokých rýchlostiach na suchých vozovkách je hlučnosť niektorých zimných pneumatík nižšia ako pneumatík letných.

Mýtus 5: Nie sú pekné

Pravda: Moderné zimné pneumatiky majú príťažlivý dizajn a tiež nie je nutné nasadzovať ich len na oceľové ráfiky. Momentálne sú v ponuke aj špeciálne hliníkové ráfiky pre zimné pneumatiky.

Mýtus 6: Nie sú do vysokých rychlostí

Pravda: Moderné zimné pneumatiky sú výkonné i počas rýchlej jazdy. Na trhu sú dokonca špeciálne vysokovýkonné zimné plášte určené až do rýchlosti 240 km/h.

Mýtus 7: SUV a 4×4 ich nepotrebujú

Pravda: Aj tieto automobily by mali byť kvôli vyššej hmotnosti vybavené zimnými pneumatikami. Ani pohon všetkých štyroch kolies nemusí pomôcť na snehu a ľade, pokiaľ je automobil vybavený letnými pneumatikami. U ťažkého auta s pohonom všetkých štyroch kolies je problém ubrzdiť na letných pneumatikách.

Mýtus 8: Nemusia byť na všetkých štyroch

Pravda: Použitie letných a zimných pneumatík súčastne môže spôsobiť nečakané zmeny v správaní automobilu.

 

Akú pneumatiku vybrať

1. Pri výbere rozmeru by ste mali rešpektovať požiadavku zo strany výrobcu automobilu. Technický preukaz určuje správny rozmer pneumatiky. Nie je to však tabu, keďže samotní výrobcovia používajú pre ten istý model viacero rozmerov diskov a profilov pneumatík.

2. Zohľadniť musíte aj skutočnosť, akú maximálnu rýchlosť dosahuje vaše vozidlo a akú má maximálnu prípustnú hmotnosť. Podľa toho je nevyhnutné vybrať pneumatiku s príslušným rýchlostným a záťažovým indexom.

3. V zime sa odporúča obuť disk o číslo užšou pneumatikou. Teda napríklad nahradiť rozmer 205 rozmerom 195. Zaobíde sa to aj bez výmeny disku. Užšia pneumatika má totiž v zlých adhéznych podmienkach lepší záber, keďže na jej menšiu styčnú plochu s vozovkou pôsobí vyšší tlak.

4. V zime je tiež vhodné zvoliť menší disk a obuť ho pneumatikou s vyšším profilom. Napríklad miesto 17-palcového disku použiť 16 alebo dokonca 15-palcový. Vyššia bočnica plášťa absorbuje lepšie nerovnosti, je odolnejšia voči výtlkom, ľadu či obrubníkom. Chráni tým nielen podvozok vozidla, ale aj samotný disk.

5. Ak sa rozhodnete kúpiť k zimným pneumatikám aj disky, zvoľte radšej plechové. V porovnaní s hliníkovými sú lacnejšie ak ich poškodíte, škoda nie je taká veľká. Ceny plechových diskov sú podstatne nižšie.

6. Voľbou menšieho a lacnejšieho plechového disku a kúpou užšej pneumatiky s vyšším profilom navyše ušetríte. Vykompenzuje vám to cenový rozdiel medzi cenou letnej a zimne pneumatiky. Zimné plášte sú nepatrne drahšie z dôvodu vyššieho podielu prírodného kaučuku.

7. Keďže výrobcovia pneumatík ponúkajú v tom istom rozmere rôzne dezény a konštrukcie, je pri výbere veľmi dôležité vedieť, čo od pneumatiky očakávate. Pre športovo založených jazdcov je lepšia športovo orientovaná pneumatika, pre vodičov, ktorí ročne najazdia veľký počet kilometrov, zasa plášť s vyšším komfortom, vyššou životnosťou alebo nižším odporom.

8. Informácie o vlastnostiach pneumatiky môžete získať z nových štítkov, ktoré deklarujú valivý odpor, hlučnosť a brzdnú dráhu na mokrej vozovke. Druhou možnosťou je sledovať podrobnejšie hodnotenia na základe testov, ktoré uskutočňujú niektoré nezávislé organizácie, napríklad nemecký automotoklub ADAC. Tam sa dozviete aj to, ako sa správa pneumatika na snehu či ľade.

 

Presný termín prezutia - bez čakania
Pneumatiky aj s prezutím - ušetríte za dobierku
Komplet prezutie - pneu iba za 20Euro
Cena je konečná - neplatíte nič naviac
matador
hankook
barum