KÚPTE SI PNEUMATIKY SO ZĽAVOU!
Pri prezutí v sieti pneuservisov PNEUSERVISONLINE ušetríte cenu dopravy a dobierky!

Pri prezutí v sieti pneuservisov PNEUSERVISONLINE ušetríte cenu dopravy a dobierky!

Objednávky cez e-shop sú cenovo zvýhodnené oproti klasickému nákupu v predajni!

Objednávky cez e-shop sú cenovo zvýhodnené oproti klasickému nákupu v predajni!

Ako jazdiť na zimných cestách

Ako jazdiť na zimných cestách

Opatrnosť
Na cestu v zimnom počasí si vyhraďte viac času, aby ste sa nedostali do stresu.
Pred jazdou sa postarajte o to, aby ste nemali na oknách námrazu. Očistiť škrabkou treba nielen čelné okno, ale aj bočné pre výhľad do spätných zrkadiel. Nezabudnite ani na zadné okno. S tým vám pomôže vyhrievanie.
Ak je auto zasnežené, odstráňte sneh z celej karosérie, aby sa vám pri brzdení nezošuchol zo strechy na predné okno, ale aj preto, aby ste odletujúcimi kusmi snehu či ľadu nespôsobili nepríjemnosti iným vodičom.
Rešpektujete svoje schopnosti a s rezervou berte schopnosti ostatných vodičov.                  
Udržujte väčší odstup od vozidiel pred vami.                                                                        
Jazdite pomalšie, vyvarujte sa prudkej akcelerácie, náhleho brzdenia a prudkých zmien smeru jazdy.

Brzdenie
Pred samotným brzdením sa snažte odhadnúť brzdnú dráhu aj s dostatočnou rezervou.             
Snažte sa využívať nielen pedál brzdy, ale aj brzdný účinok motora.                                       
Brzdite pozvoľne, aby nedošlo k zablokovaniu kolies a strate kontroly nad vozidlom.
Ak sa kolesá zablokujú, okamžite uvoľnite brzdový pedál, aby sa trakcia obnovila a potom brzdite znovu. Ale pozor, čo najplynulejšie!  Aj za takýchto okolností sa snažte brzdiť stále motorom, teda nevyšliapnite spojkový pedál. Vodiči s ABS to majú jednoduchšie, maximálnu mieru brzdenia bez zablokovania kolies za nich odhadne elektronika.
Pri jazde z kopca zaraďte nižší prevodový stupeň, ako by ste použili pri suchom počasí. To vám umožní naplno využiť brzdný účinok motora.


Rozjazd a akcelerácia
Aby bolo riziko preklzu pri rozbehu čo najnižšie, je potrebné akcelerovať čo najplynulejšie. Ak začnú hnané predné kolesá preklzávať, stáva sa vozidlo smerovo neovládateľné. Pri zadnom náhone má zas vozidlo tendenciu vychýliť zadnú časť do boku. V takomto prípade uberte plyn, aby sa obnovila trakcia.
Pri jazde do svahu zaraďte radšej vyšší prevodový stupeň ako ten, ktorý by ste použili pri jazde za suchého počasia. Vodiči s protipreklzovým systémom TCS to majú opäť jednoduchšie, o pribrzdenie preklzujúcich kolies sa postará elektronika.
Prejazd zákrutami : pred vjazdom do zákruty spomaľte na požadovanú rýchlosť, teda ešte v priamom smere jazdy! Samotný prejazd zákruty by mal prebehnúť konštantným plynulým pohybom volantu, aby ste zmenou polomeru nezvyšovali riziko vzniku priečneho šmyku. Ak to nie je nevyhnutné, v zákrute už nebrzdite ani nepridávajte.
Ak predné kolesá stratia pri prejazde zákrutou trakciu (nedotáčavý šmyk), okamžite uvoľnite pedál plynu bez vyšliapnutia spojkového pedála, aby sa trakcia obnovila a mierne uvoľnite riadenie.
Ak vozidlo s predným náhonom stratí stabilitu na zadných kolesách (pretáčavý šmyk), ale trakcia predných kolies je v poriadku, je nutné okamžite mierne pridať plyn a otočiť volantom v smere vychýlenia zadných kolies. V žiadnom prípade nesmiete brzdiť, pretože by sa tým nerovnováha ešte zvýšila. Pri zadnom náhone treba plyn naopak, ubrať, aby ste zadnú časť ešte viac nevychýlili.
Majitelia áut vybavených elektronickým stabilizačným systémom ESP (ESC, VSC…) to majú jednoduchšie, o všetko sa postará elektronika.

 

Presný termín prezutia - bez čakania
Pneumatiky aj s prezutím - ušetríte za dobierku
Komplet prezutie - pneu iba za 20Euro
Cena je konečná - neplatíte nič naviac
matador
hankook
barum